iklan

SEMUA DIJEMPUT DATANG KEMARA DIGITAL MALL SHAH ALAM, ANDA INGIN MENJIMATKAN BIL TELEFON ? ANDA INGIN MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN MELALUI REDONE ? HUBUNGI 012-2105104/ 01110735029

Sunday 17 July 2016

FAQ (SOALAN YANG SELALU DITANYA)


REDONE FAQ 

(SOALAN YANG SELALU DITANYA)


  1. redONE tarik line apa?
    redONE uses which telco network?

    redONE menggunakan rangkaian Celcom. Dimana ada line Celcom, disitu ada redONE.
  2. Pakej RM8 itu macam mana? Sewa bulanan?
    RM8 itu adalah minimum penggunaan sebulan yang akan dikenakan keatas anda tetapi RM8 ini bukan sewa kerana RM8 ini boleh digunakan sebagai call dan juga sms. Kalau pakai call/sms kurang dari rm8, maka rm8 juga minimum cas sebulan. Kalau pakai lebih dari rm8, maka lebihlah cas penggunaannya.
  3. Saya nak pilih number XXXX boleh?
    Boleh.. tiada masalah. Sila remark number pilihan anda ketika submit form dan paling baik bagi 4 nombor pilihan. Jika nombor pilihan anda sudah tiada, kami akan inform anda kembali. Nombor cantik/VIP juga ada tetapi kena bayar dengan harga yang lebih mahal (RM800/RM1500/RM3000).
  4. RM8 sebulan tu dah termasuk sekali internet unlimited kah?
    Tidak :-), internet kena tambah pakej internet. 1GB = RM 20, 1GB+ = RM 30, 2GB = RM 35, 2GB+ = 40, 3GB = RM 45, 3GB+ = RM 50, 5GB = RM 75, 5GB+ = RM 80. Kelajuan akan diperlahankan ke 64kbps setelah quota habis digunakan.
  5. Betul ke internet unlimited?
    Unlimited disini bermakna jika quota sudah habis digunakan, internet masih boleh guna cuma speed diperlahankan ke 64kbps. Pada speed ini, penggunaan WhatApps dan IM lain masih boleh digunakan tetapi untuk melayan video streaming seperti Youtube, tidak boleh kerana speed yang perlahan. Untuk maklumat anda, tiada satu pun telco di Malaysia yang menawarkan pakej unlimited yang tiada had limit kelajuannya dan juga kuotanya.
  6. Saya nak daftar, berapa saya nak kena  bayar?
    a) Untuk nombor baru, RM35 ( Rm10 yuran, Rm25 Deposit – akan dapat balik kalau batal langganan redONE).
    b) Untuk kekal nombor prepaid sedia ada, RM35  ( Rm10 yuran, Rm25 Deposit – akan dapat balik kalau batal langganan redONE).
    c) Untuk kekal nombor postpaid sedia ada, RM10 (yuran) dengan syarat disertakan sekali dengan bill postpaid anda. Jika tiada bill, tambahan deposit rm25 (akan dapat balik kalau batal langganan redONE) akan dikenakan.
  7. Boleh kekal nombor telefon sedia ada?
    Boleh tiada masalah, syarat seperti berikut:-
    a) Prepaid – Kena ada kredit sekurang-kurangnya rm1 dan juga pastikan line adalah aktif (boleh buat panggilan keluar). Sebarang kredit hilang apabila proses penukaran ke redONE jadi pastikan anda tinggalkan hanya rm1 di prepaid anda
    b) Postpaid – Tiada tunggakan bill. Sila jelaskan bill terkini anda dahulu.
  8. Dimana nak bayar bill?
    Hmm.. Bayar kat saya pun boleh.. Transfer ke bank akaun saya dan saya akan bayar bill anda. Anda juga boleh bayar di Petronas (e-Pay), mesin pembayaran Celcom, dan juga di laman web rasmi redONE menggunakan kad debit/credit.
SUMBER : http://redone.dndshop.com.my/red-one-2/redone-faq-soalan-yang-selalu-ditanya/

atau layari http://www.redone.com.my/support/faq/ 
untuk maklumat lanjut

atau whatsapp 01110735029/ 01110705104 (arifin) 

No comments:

Post a Comment